, , , ,

Review | Onderweg naar de moskee

Salaam aleikum, goeiemorgen. Hoe gaat het met iedereen? De laatste 10 dagen van de Ramadan zijn ingegaan en het einde is in zicht. Dat gaat altijd samen met gemengde gevoelens. Aan de ene kant ben je blij want Eid komt er aan maar aan de andere kant voel je al een soort van gemis omdat Ramadan super speciaal is. Omdat ik het zelf als bekeerling heel erg mis om cadeautjes te krijgen en om een feestdag te vieren, wil ik graag dat de feestdagen die er zijn, speciaal zijn voor de kinderen.

Het is niet altijd gemakkelijk om iets leuks te vinden voor de kinderen. Daarom heb ik hier een leuke tip. Een tijdje terug kreeg ik een boek opgestuurd van Moslim Kids Entertainment. Ze vonden dat er niet veel aanbod was voor kinderen en zijn aan de slag gegaan. Als je een kijkje op de website neemt zie je dat ze druk bezig zijn en leuke dingen voor onze kinderen willen maken.

Het boekje heet: Onderweg naar de moskee. Ik had eerlijk gezegd geen hoge verwachtingen omdat ik wel weet wat het aanbod is voor de kinderen. Vaak zien ze er niet heel mooi uit en als dat wel zo is, zitten er vaak spelfouten in ofzo. Ik wilde dus niet te veel verwachten. Maar toen ik het pakketje openmaakte, was ik echt verbaasd. Ten eerste, de kwaliteit van het papier. Het zijn stevige bladzijdes die het aangenaam maken om er in te bladeren. Dan de tekeningen. Ik ben zelf niet iemand die afbeeldingen vermijdt. Mijn kinderen hebben poppetjes en boeken met afbeeldingen. Maar er zijn natuurlijk ook heel veel moslims die dit willen vermijden. Dat moet ieder voor zich weten uiteraard. Maar wat ik er dus zo fijn aan vind is dat er wel personen in getekend zijn maar dan zonder gezicht.

Dat maakt dat je dus altijd goed zit en dat het boek voor iedereen interessant is. Want met dit boek kun je als moslimouder gewoon geen fout maken. Nu’aim vond het ook gelijk leuk en hij luisterde heel aandachtig. Iedereen die mijn insta volgt weet dat hij niet heel vaak aandachtig luistert maar deze keer dus wel. Elhamdulilah. Wat ik ook heel fijn vind is dat er op het einde van het boek een kopje met bronvermeldingen staat. Het heet ‘referenties’ in het boek. Daarin staan de ahadith waar ze gebruik van hebben gemaakt met daaronder de overleveraars.

Referenties

Het verhaal zelfs is ook leuk. Het personage Iesa gaat op vrijdag naar de moskee. Onderweg komt hij allerlei situaties tegen waarin hij op een goede islamitische manier reageert. Het is een fijne manier om je kinderen aglaaq (beleefd gedrag) aan te leren. Zulke boeken heb je echt nodig voor de opvoeding. Het helpt je om de kinderen dingen te leren. Ze nemen namelijk niet altijd iets aan van hun ouders maar als het in een boekje staat is het ineens veel interessanter. Zelfs Soraya die tegenwoordig altijd begint te puffen en te zuchten als we het over de Koran of iets anders Islamitisch hebben, vind dit een heel leuk boekje.

De komen 10 nachten zijn natuurlijk de belangrijkste nachten in de Ramadan. Ik ga proberen om elke dag uit dit boek voor te lezen. Op die manier ontvang ik inshaAllah een beloning omdat ik mijn kinderen elke dag even een momentje voorlees over de islam en aglaaq. InshaAllah zullen de makers van dit boekje ook die beloning ontvangen.

Ik vind dit boekje dus zeker een dikke vette aanrader. Alhoewel ik het gekregen heb, heeft dit niet mijn mening beïnvloed. Ik ben namelijk een kritische moeder die het beste wil voor haar kinderen en het beste voor andere kinderen. Zij zijn namelijk de toekomst. Dit is een perfect cadeau voor de Eid. Je kinderen blij en jij kunt inshaAllah hassanaat verdienen. Je kunt het bestellen via deze links:
Facebookpagina MKE
Webshop MKE

0 antwoorden